Projektowanie produktów i strategia marki

image

Zbyt często marketingowcy i twórcy produktów nie widzą związku między projektowaniem produktu a strategią marki. Zauważyliśmy ten trend, szczególnie w przypadku firm technologicznych. Produkty mogą odczuwać coraz większe bóle, jeśli są poczęte, gestykulowane i rodzą się w świecie bez przewodniej ręki marki. Z drugiej strony, strategia marki może mieć ogromnie uspokajający wpływ na projekt produktu. W rzeczywistości, nasze strategie marki wywierają pozytywny wpływ na projekty produktów większości naszych klientów, w sposób bezpośredni i pośredni.

Oto jak.

Empatia
Strategia marki zawsze zaczyna się od dokładnego zbadania odbiorców docelowych, co oznacza zrozumienie, co sprawia, że są oni lepsi. Ich potrzeby, oczekiwania, bóle i radości. Kiedy marka naprawdę zyskuje swoją bazę użytkowników i wchłania ich punkt widzenia w proces planowania, może zaprojektować bardziej znaczące, bardziej udane produkty.

Obietnica marki
Strategia marki syntetyzuje strategię biznesową firmy, cel i pozycjonowanie produktów w charakterystyczną obietnicę, która informuje o wszystkim, co oznacza marka. Komu marka służy, co wnosi do stołu i dlaczego jest ważna dla ludzi. W ciągu długich miesięcy budowania produktu, trudno jest pozostać wiernym emocjonalnemu wpływowi, jaki ma on przynieść. Obietnica leżąca u podstaw strategii Twojej marki jest sygnałem, który możesz śledzić, ze stałymi wskazówkami, które pomogą Ci zbudować produkt odpowiedni dla Twojej marki.

Brand Voice
To, w jaki sposób Twój produkt w znaczący sposób łączy się z ludźmi, ma znaczenie większe niż można by przypuszczać. Chcesz, aby produkt wzbudzał znaczące uczucia, takie jak podniecenie, zdumienie czy zachwyt. Strategia marki nadaje ton poprzez ustanowienie głosu, który jest zgodny z Twoją obietnicą. Głos marki to delikatna rzecz, która może zawierać słowa, efekty dźwiękowe i muzykę. Nie spada on po prostu z nieba. Został on opracowany w ramach rygorystycznego procesu tworzenia strategii marki. Jest badany. Został odkryty. Został rozwinięty. Rzadko pochodzi od inżynierów QA piszących komunikaty o błędach.

Dialog
Czy kiedykolwiek popełniłeś błąd używając aplikacji? Jak to może być błąd, jeśli zdarzy Ci się wcisnąć niewłaściwy przycisk w mylącym UI? Dziewięćdziesiąt procent czasu, kiedy użytkownik wykoleja się w aplikacji, to dlatego, że sama aplikacja jest zbyt skomplikowana lub nawigacja jest obłąkana. Innymi słowy, to nie twoja wina, obywatelu.

Czy zatem kiedykolwiek właściwe jest, aby rozsądna marka zapisała w oknie dialogowym słowo ERROR? Wskazówką jest termin "dialog". Produkt to okno dialogowe z użytkownikiem. Człowiekiem. Człowiekiem. Osoba taka jak ty nie potrzebuje produktu, aby machać palcem i wydawać ostrzeżenie rufowe. Jeśli produkt musi pomóc użytkownikowi w podjęciu lepszej decyzji, nazywa się to coachingiem. Zachęcający. Wyciąganie pomocnej dłoni. Dialog. Nie jest to ostrzeżenie o błędzie. Nie prowadzenie wykładów. Nie oskarżanie. Nie krytykuję. Strategia marki zapewnia ochronę przed głosem i zachowaniem, aby Twój produkt nie zboczył z trasy.

Kiedy już zbudujesz produkt, mając na uwadze strategię swojej marki, będziesz się zastanawiać, jak można zbudować coś bez niego. Bez względu na to, czy budujesz aplikację, usługę online, urządzenie mobilne, sprzęt elektroniczny, przenośny gizmo, czy jakikolwiek produkt, którego dotknie człowiek, nigdy więcej nie zbudujesz niczego bez strategii marki.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz