4 Strategie mające na celu uczynienie Twojego produktu "inteligentniejszym"

image

"Inteligentny" jest dominującym trendem w obszarze przedsiębiorczości i innowacji. W ostatnim czasie pojawiło się mnóstwo nowych produktów, które sprawiają, że istniejący produkt jest "inteligentniejszy" poprzez zastosowanie czujników, podłączenie produktu do ich zaplecza lub dodanie inteligencji do produktu. Reimagowanie na to, by istniejące produkty były inteligentniejsze i lepsze dla użytkownika końcowego, jest kopalnią złota dla innowacji. Oto cztery sposoby na ponowne przemyślenie produktów i uczynienie ich inteligentniejszymi.

1. Zrozumienie intencji i motywacji użytkownika.
Uczyń swoje produkty inteligentniejszymi, każąc im słuchać i rozumieć intencje użytkownika. Co użytkownik próbuje zrobić w danej chwili lub w danej lokalizacji na określonym kanale? Słuchając sygnałów, które motywują do korzystania z produktu i biorąc pod uwagę to, jak różne sygnały zmieniają sposób jego użytkowania, można przewidzieć i wpłynąć na to, jak produkt powinien się dostosować, aby lepiej służyć użytkownikowi końcowemu.

Na przykład, inteligentna lodówka może wykryć zawartość, dopasować ją do wymaganych składników w ustalonym menu obiadowym i przypomnieć użytkownikowi o uzupełnieniu pewnego brakującego składnika.

Powiązani: Uh, Czy twoja lodówka właśnie wysłała mi wirusa internetowego?

2. Docieraj do użytkowników w odpowiednim czasie.
Możesz sprawić, że Twoje produkty będą mądrzejsze, docierając do użytkownika we właściwym czasie z właściwą wiadomością, nawet jeśli użytkownik nie korzysta z produktu w danym momencie. Uwrażliwienie produktu na otoczenie użytkownika daje możliwość stworzenia spersonalizowanego komunikatu, który poprawi komfort użytkowania. W ten sposób można zmotywować i wpłynąć na użytkownika, aby korzystał z produktu w odpowiednim czasie, w sposób, który jest najbardziej korzystny zarówno dla użytkownika, jak i dla produktu.

Na przykład, inteligentna aplikacja może wykryć lokalizację użytkownika w konkretnym przejściu spożywczym i ostrzec go, że przedmiot, który musi zostać wymieniony, jest w sprzedaży.

3. Umożliwiają dobre decyzje.

Inteligentne produkty pomagają użytkownikowi w podejmowaniu najlepszych decyzji. Rozumiejąc kontekst użytkownika i jego obecne środowisko, możesz sugerować alternatywy, zalecać wybory lub po prostu informować go o zmianach w jego otoczeniu, których w przeciwnym razie mógłby nie zauważyć. Ta możliwość umożliwia użytkownikowi dokonywanie świadomych wyborów i podejmowanie decyzji, a tym samym zwiększa jego doświadczenie i zadowolenie z produktu.

Na przykład, poprzez zintegrowanie sygnalizacji świetlnej w systemie nawigacyjnym, użytkownik może być powiadamiany o alternatywnych trasach w przypadku wystąpienia problemów na swojej zwykłej trasie.

Powiązani: Inteligentny kask, który daje jeźdźcom oczy w plecach ich głów.

4. Zwiększyć komfort użytkowania.
Możesz sprawić, że Twoje produkty będą inteligentniejsze, poprawiając wrażenia użytkowników, niezależnie od tego, gdzie znajdują się podczas podróży z Twoim produktem. Jeśli jest to nowy użytkownik, Twój produkt powinien mu pomóc na pokładzie. Jeśli jest on aktywnym użytkownikiem, produkt powinien zwiększyć jego wydajność. Jeśli są niezadowolonymi użytkownikami, produkt powinien wykryć ich niezadowolenie i zaoferować im odpowiednie wsparcie i wskazówki, które pomogą im wrócić do zdrowia. Równolegle, produkt powinien wyciągnąć wnioski z ich sytuacji i wykorzystać te informacje zwrotne do przeprojektowania lub przerobienia produktu.

Na przykład, firma produkująca produkty, która przeprowadza analizę sentymentów w strumieniu twittera, jest w stanie szybko wykryć niezadowolenie użytkownika i wprowadzić je do systemu zgłoszeń pomocy technicznej, aby natychmiast zareagować i podjąć działania następcze.

Możliwość gromadzenia danych telemetrycznych dotyczących sposobu użytkowania produktu, wykorzystania czujników do wykrywania środowiska, w którym jest on używany, oraz wykorzystania historii użytkowania klienta w celu zrozumienia intencji użytkownika może ożywić istniejące produkty, aby były inteligentniejsze i bardziej korzystne dla ich użytkowników. Podobnie, reimaginacja lub innowacja przy użyciu powyższych zasad oferuje przedsiębiorcom możliwość zakłócenia obecnych produktów i rynków oraz przejścia na "inteligentną" falę sukcesu.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz