3 grzechy, które mogą zabić Twój następny produkt

image

Amazon, prawdopodobnie największa historia sukcesu w erze internetu, właśnie przekroczyła liczbę 50 milionów abonentów Prime. Sprzedawca internetowy nie tylko przetrwał krach dot-com, czyniąc go jednym z niewielu sklepów internetowych, ale od tego czasu stał się jeszcze silniejszy i stał się jednym z największych sprzedawców detalicznych na świecie, zarówno w Internecie, jak i poza nim. Nie oznacza to jednak, że podróż Amazonki przebiegała bez turbulencji.

Kiedy już żonglerka handlu elektronicznego zdominowała handel detaliczny, postawiła na technologię konsumencką. Pierwszym z nich był czytnik Kindle firmy Amazon, który był hitem, a następnie Kindle Fire, który zdumiewająco umieścił Amazon na drugim miejscu dla ruchu w sieci Android. Przez jakiś czas wydawało się, że Amazon nie może zrobić nic złego.

Potem przyszedł Telefon Ogniowy. Próba włamania się Amazonek na rynek smartfonów była, ze wszystkich powodów, katastrofą. Cechy, które firma uważała za zmieniające gry, były wyśmiewane przez krytyków, a flagowy telefon Amazon szybko - ale nie cicho - zniknął. Więc co się stało? Jak Amazon mogła tak źle działać z Telefonem Ogniowym, skoro jej rodzeństwo odniosło taki sukces?

Podczas gdy Amazonka spaliła się z wielu powodów, dwa problemy zapaliły się zanim jeszcze dotarła do linii startu. Po pierwsze, Amazon nadał priorytet niewłaściwym funkcjom, przedkładając błyskotliwe pomysły nad użyteczne funkcje podstawowe. Po drugie, źle odmierzała czas wydania, próbując zmusić swój własny system operacyjny do wejścia na siedmioletni rynek, który już wcześniej zdecydował, że jest miejsce tylko dla dwóch.

Jednak dla Amazonki, być może największym żądłem - nawet bardziej niż same spalone zyski - było to, że jej klapy można było uniknąć. Te dwa śmiertelne błędy, które zapowiadały jej upadek, nie musiały się w ogóle wydarzyć. W przypadku Fire Phone wielka porażka Amazonki nie polegała na innowacji czy wizji, lecz na strategii produktu. Aby uniknąć powtarzania błędów Fire Phone'a, przedsiębiorcy muszą nauczyć się sztuki ... mapy drogowej produktu.

Mapy drogowe trzech grzechów śmiertelnych produktów mogą mieć

Niestety, mapy drogowe produktów są często źle rozumiane. Mapa drogowa jest istotną częścią rozwoju produktu i, jeśli zostanie prawidłowo wykonana, może uratować firmy przed niegrzecznym przebudzeniem po wydaniu produktu. Raz po raz, te trzy mapy drogowe grzeszą nieumyślnie podpalaniem obiecujących produktów:

Grzech 1: Postrzeganie mapy jako punktu wyjścia. Bez względu na produkt, twórcy odczuwają presję, aby jak najszybciej osiągnąć dzień startu. Ale wstępna praca nie jest luksusem; jest kluczowa dla zrozumienia punktów bólowych użytkowników, alternatywnych rozwiązań i wyróżników produktu, zanim mapa drogowa zostanie kiedykolwiek napisana.

Aby stworzyć dobry, zorganizujcie warsztaty strategiczne. Wykorzystaj go do zidentyfikowania rozwiązywanego problemu i zrozumienia użytkownika końcowego. Nie zapomnij wybrać mierników sukcesu i przeprowadzić analizę konkurencji.

Powiązani: Czy potencjalni klienci naprawdę chcą Twojego produktu? Oto sposób, w jaki można się tego dowiedzieć.

Następnie przeprowadzajcie projektowe sprinty, serię szybkich sesji rozwiązywania problemów wykorzystywanych przez Ubera, Nesta, Medium i innych, aby zebrać krytyczne spostrzeżenia i informacje zwrotne od użytkowników. W ciągu zaledwie jednego tygodnia, sprinty projektowe mogą ujawnić, czy cechy produktu będą współgrać z użytkownikami, zapewniając, że produkt nie jest zbudowany na założeniach, ale na rzeczywistych dowodach. Fire Phone nie przetestował ryzykownych założeń, dlatego też zawstydził firmę i zmarnował miliony dolarów na rozwój.

Grzech 2: Bycie zdolnym do błędu. Obecnie popularna na całym świecie, metodologia agile zachęca praktyków do "szybkiego poruszania się i łamania rzeczy". Chociaż ta mentalność z pewnością ma swoje miejsce, możliwe jest bycie zbyt zwinnym podczas mapowania dróg.

Kiedy tworzysz mapę drogową, nie ma alternatywy dla planowania na wysokim poziomie. Bez nadrzędnego planu, zwinne sprinty stają się rozproszone i nieefektywne. Ludzie ciągle rozwijają małe rzeczy i przeprowadzają testy, nie tworząc większej wizji potrzebnej do skoncentrowania swoich wysiłków.

W celu stworzenia całościowej strategii tworzenia map drogowych, należy zrozumieć różne rodzaje map drogowych produktów. Istnieje zwinna mapa drogowa, krótkoterminowa mapa drogowa, która określa plan stworzenia cech produktu o najwyższym priorytecie w ciągu kilku tygodni.


Jest to mapa drogowa w wersji release, średniookresowa mapa drogowa, która zawiera wiele zwinnych map dla łatwiejszej analizy. Ta mapa drogowa jest świetna do myślenia trzy do dziewięciu miesięcy przed dużą premierą.

Wreszcie, jest mapa drogowa cyklu życia produktu, najwyższa i najbardziej elastyczna z trzech. Ta wieloletnia mapa, składająca się z kilku wydanych map, ma uwzględniać zmieniające się warunki rynkowe, nowe opinie użytkowników i zmieniające się potrzeby biznesowe.

W przypadku cotygodniowych prac rozwojowych, nic nie przebije zwinnej mapy drogowej. Musi ona jednak być częścią większego planu. Używaj map cyklu wydania i cyklu życia, aby mieć na uwadze całościowy obraz sytuacji podczas całego procesu rozwoju.

Grzech 3: Bierzemy na siebie mentalność "jednego i drugiego". Menedżerowie produktu często stosują mentalność "jeden i jeden" w celu stworzenia mapy drogowej produktu - tworzą mapę drogową dla MVP i zapominają o niej dla przyszłych iteracji. Dlaczego? Ponieważ często nagradzani są bardziej za wprowadzenie produktu na rynek niż za iterację na nim, skłaniając ich ku tej początkowej fazie wprowadzania produktu na rynek.

Niestety, często tworzy to mentalność "zbuduj to, a oni przyjdą", co uniemożliwia przedsiębiorcom zmianę produktu w miarę zmian konkurencji i doskonalenia technologii. Produkty software'owe są rzadko "robione", więc należy poszukiwać nowych funkcji i możliwości optymalizacyjnych. Nie walczcie i nie ignorujcie ich. Obejmij zmiany i dostosuj swoją mapę drogową.

Pomyśl o mapach drogowych jako o ubezpieczeniu produktu. Weź pod uwagę, że pod względem czasu pracy, mapy drogowe mają swoją cenę. Ale w zamian za tę cenę, przedsiębiorcy zyskują spokój ducha. Mapy drogowe zapewniają, że cechy produktu są przemyślane i iteracyjne. (Potrzebujesz modelu? Bezpłatny szablon i przewodnik mapy drogowej produktu Yeti może przyspieszyć ten proces).

Więc, nie, ubezpieczenie produktu nie jest tanie. Ale budowanie czegoś, co twoi użytkownicy pokochają, jest bezcenne.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz