Doświadczenie użytkownika jest najważniejszą metryką, której nie mierzysz

image

Doświadczenia użytkowników są często pomijane w projektowaniu stron internetowych i aplikacji, a także w projektowaniu wielu rzeczy. Ile razy czułeś się zmuszony do pchania drzwi tylko po to, aby znaleźć, że trzeba je ciągnąć? Chociaż kody pożarowe mogą dyktować taki projekt, jest to przykład doświadczenia użytkownika w pracy.

Podczas gdy ustalenie, czy drzwi są pchane czy ciągnięte brzmi jak mała rzecz, tego typu czynniki drażniące mogą się sumować w sieci - i kosztować Twoich klientów biznesowych.

Co to jest UX?
Stowarzyszenie User Experience Professionals Association definiuje user experience (UX) w ten sposób: "Każdy aspekt interakcji użytkownika z produktem, usługą lub firmą, który składa się na postrzeganie całości przez użytkownika. Projektowanie doświadczeń użytkownika jako dziedzina dotyczy wszystkich elementów, które razem składają się na ten interfejs, łącznie z układem, projektem wizualnym, tekstem, marką, dźwiękiem i interakcją".

W niektórych przypadkach można nawet zrównać UX z obsługą klienta. Podobnie, Grupa Nielsen Norman twierdzi, że dobra obsługa klienta spełnia "dokładne potrzeby klienta, bez zamieszania i kłopotów". Jednak wyjście ponad to, co najlepsze, oznacza stworzenie czegoś, co jest "przyjemnością w użytkowaniu", powiedzieli.

Powiązani: Korzyści z projektowania: Jak wyróżnić swoją firmę na dzisiejszym rynku

"Prawdziwe doświadczenie użytkownika wykracza daleko poza dawanie klientom tego, co im się podoba, czy dostarczanie im funkcji listy kontrolnej" - mówi Nielsen Norman Group. "Aby osiągnąć wysoką jakość obsługi klienta w ofercie firmy, konieczne jest płynne połączenie usług z wielu dziedzin, w tym inżynierii, marketingu, projektowania graficznego i przemysłowego oraz projektowania interfejsów".


W tym opisie należy również zwrócić uwagę na to, że odnosi się on do każdego medium, niezależnie od tego, czy jest to projekt publicznej toalety, strony internetowej Twojej firmy czy samolotu. Wiele razy widzisz te terminy w odniesieniu do projektowania online, a my będziemy nadal używać ich w tym sensie tutaj.

Różnica między UX i UI.
Nie możemy mówić o UX-ie nie wspominając o interfejsie użytkownika (UI), ponieważ te dwa są często połączone, a także często mylone. UX jest oparty na nauce i uwzględnia socjologię. Pomyślmy całościowo.

Interfejs użytkownika jest bardziej zorientowany graficznie, z uwagą na przyciski, na które użytkownik klika i ścieżki, którymi podąża. UI to wygląd i wygląd strony internetowej, jej reakcja i interaktywność. Odwiedzający może mieć doskonały interfejs użytkownika z Twoją stroną, ale odchodzi z rozczarowującym doświadczeniem po tym, jak dowiedział się, że nie masz takiej treści, jakiej szuka.

Powiązani: Rzuć projektowanie stron internetowych, które po prostu dobrze wyglądają. Tworzenie stron internetowych, które działają.

Co więcej, często słyszysz o użyteczności, kolejnym istotnym elemencie wyglądu Twojej strony i aplikacji. Odnosi się to do użyteczności strony, czy jest ona łatwa w użyciu i posiada potrzebne funkcje. Możesz również zobaczyć odniesienia do tego w zakresie dostępności, zapewniając zasoby dla osób niepełnosprawnych. Na przykład, osoby z upośledzeniem wzroku polegają na oprogramowaniu, które czyta im na głos alternatywny tekst, opisując obrazy na ekranie.

Dlaczego UX ma znaczenie.
Teraz, kiedy masz pojęcie, co znaczy UX, dlaczego to ma znaczenie? Jeśli jesteś w biznesie i starasz się przyciągnąć klientów poprzez swoją stronę internetową lub aplikację, to ma duże znaczenie. Badania pokazują:

Jeśli Twoje treści nie są zoptymalizowane, 79 procent odwiedzających opuści stronę i wyszuka ponownie.
Użytkownicy mobilni są pięć razy bardziej skłonni zrezygnować z zadania, jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana dla ich urządzenia. (A dwie trzecie klientów mobilnych chce dokonać zakupu tego dnia, więc nie chcesz, aby opuścili oni Twoją stronę).
Przychody ESPN.com wzrosły o 35 procent po tym, jak wysłuchali swojej społeczności i włączyli sugestie do swojej strony głównej.
Osiemdziesiąt osiem procent konsumentów online jest mniej skłonnych do powrotu na stronę po złych doświadczeniach.
Według Adobe, 39 procent osób przestanie angażować się w stronę internetową, jeśli obrazy nie będą się ładować lub ładowanie ich zajmie zbyt dużo czasu.
KoMarketing informuje, że 51 procent osób uważa, że "poprzez dane kontaktowe" jest najbardziej krytycznym elementem, którego brakuje na wielu firmowych stronach internetowych.
Jedno z badań wykazało, że dobrze zaprojektowany interfejs użytkownika może zwiększyć współczynnik konwersji strony internetowej nawet o 200 procent, podczas gdy lepszy projekt UX może zwiększyć współczynnik konwersji nawet do 400 procent.

Powiązani: Design ma znaczenie: Umożliwienie doświadczenia dla Twoich klientów

Chodzi o to, że twoja strona jest teraz podobna do tego, że ktoś wchodzi do twojego sklepu lub biura. Jeśli napotka na złe doświadczenia, nie znajdzie tego, czego potrzebuje, lub nie może do kogoś dotrzeć, wyjdzie i nie wróci. Możesz również myśleć o tym w ten sposób: im więcej czasu, pieniędzy i wysiłku poświęcasz na to, aby Twoja strona była fantastyczna z góry, tym mniej będziesz musiał radzić sobie z błędami i zmianami po jej wydaniu.

Google wskazał, że UX jest jednym z czynników w rankingach wyszukiwarek. Chcą oni dostarczać wyniki, na których klienci chcą wylądować, więc więcej osób korzysta z ich wyszukiwarki. Obsługa kruchej strony nie zadowoli wyszukiwarek. Dlatego strona musi być łatwa w obsłudze, nawigacji i zrozumiała.

Jak stworzyć wspaniały UX.
Wiele z tych zasad i wytycznych opiera się na badaniach, ale te wskaźniki mogą nie wszystkie dotyczyć Twojej strony lub aplikacji. Oczywiście, powinieneś zacząć od najnowszych, najlepszych praktyk w branży, ale najlepszym sposobem na stworzenie dobrego doświadczenia użytkownika jest przetestowanie Twojej strony lub aplikacji z użytkownikami.

Proces ten rozpoczyna się w trakcie opracowywania Twojego produktu. Jeśli poczekasz do końca, możesz zdać sobie sprawę, że jest zbyt wiele problemów do naprawienia lub że ogólne podejście nie jest do końca właściwe. Testuj wcześnie, testuj często. Oto kilka innych wskazówek, gdy starasz się zbudować dobre doświadczenie użytkownika:

Zbuduj dla użytkownika. Choć oczywiste, czasem łatwo jest zapomnieć, kto korzysta z Twojej strony lub aplikacji. Coś może być piękne, ale to nie znaczy, że jest użyteczne lub pomocne dla użytkownika. Oznacza to odrzucenie niektórych pomysłów, nawet tych, które kochasz.
Dowiedz się, kto jest twoim użytkownikiem. Pomiń te osoby. Kategoryzuj użytkowników według ich zachowania na Twojej stronie lub w aplikacji. "Ciepły ołów" lub "Po prostu ciekawi" może być dwóch użytkowników strony biznesowej, na przykład.
Mniej naprawdę oznacza więcej. Zachowaj trochę białego miejsca. Zachowaj prostotę.
Poproś o informacje od wszystkich działów. Twoje zespoły sprzedaży, marketingu, techników i projektantów będą myśleć trochę inaczej o stronie internetowej lub aplikacji. Projektowanie przez komisję może być żmudne, ale w porządku jest, aby uzyskać odrobinę wkładu na konkretnych etapach procesu.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz