Kiedy Twój projekt produktu sprawia, że Twoi klienci czują się inteligentni

image

Użytkownicy kochają produkty i usługi, które sprawiają, że czują się mądrzejsi. Im skuteczniej mogą poświęcać swoją cenną uwagę, czas i pieniądze, tym czują się mądrzejsi. Im mądrzejsi czują się użytkownicy w interakcji z Twoim produktem, tym bardziej go kochają. Nazywamy to twierdzeniem inteligentnego użytkownika.

Silnych przykładów mądrego twierdzenia użytkownika w działaniu jest mnóstwo. Facebook i Instagram oszczędzają czas użytkowników, umożliwiając im szybkie i efektywne łączenie się i dzielenie z przyjaciółmi i rodziną. Podobnie, aplikacje stały się popularne i wszechobecne, częściowo z powodu ich dostępności, aby spełnić praktycznie każdą potrzebę lub zadanie. 

Prostota interfejsu i całego łańcucha wartości na iPadzie, łatwość planowania podróży po Expedii za pomocą urządzenia przenośnego lub korzystania z Dropbox do przechowywania plików - to kolejne przykłady, które oferują silne wytyczne dla przedsiębiorstw, które angażują klientów w swoje produkty i usługi.

Idąc o krok dalej, analiza zachowań klientów może ilościowo określić czas, uwagę lub wysiłek potrzebny do zaangażowania się w produkty i usługi firmy oraz doprowadzić do nowego zrozumienia doświadczeń użytkownika. Świadomość ta, z kolei, uzbraja przedsiębiorstwa w strategie doskonalenia swoich produktów i usług, aby były one bardziej wydajne, usprawnione i intuicyjne.

Jeśli przedsiębiorstwa starannie ocenią i zoptymalizują swoje produkty i usługi, aby uczynić ich użytkowników "mądrzejszymi", zostaną nagrodzone lojalnością, zaangażowaniem i wyższą wartością transakcyjną.

Inwestycje użytkownika: uwaga, czas i pieniądze. Istnieją trzy rodzaje "kapitału", który klienci inwestują w Twoje produkty i usługi: uwagę, czas i pieniądze. Po pierwsze, użytkownicy zwracają swoją uwagę na Twoje wiadomości, reklamy i komunikację dotyczącą produktów. Interpretują i internalizują Twoją wiadomość, aby poinformować ich o kolejnych krokach.


Konsumenci spędzają również czas na myśleniu, poszukiwaniu, odkrywaniu, decydowaniu się na dostęp, poznawaniu i korzystaniu z Twoich produktów i usług; można bezpiecznie założyć, że spędzają taką samą ilość czasu na poznawaniu Twojej konkurencji. Wreszcie, jest jeszcze część dotycząca pieniędzy. Ta jest dość oczywista: użytkownicy płacą Ci za Twoje produkty i usługi.

Model uwagi, czasu i pieniędzy zapewnia ramy dla optymalizacji projektu całościowego doświadczenia użytkownika. Maksymalizację wartości uwagi, czasu i pieniędzy poświęcanych przez użytkowników na Twoje produkty i usługi można osiągnąć poprzez połączenie baseliningu i eksperymentów.

Baselining polega na rozłożeniu przepływu produkt-zużycie na logiczne etapy i pomiarze czasu oraz prób poruszania się po nim przez użytkowników. Ponadto należy przeanalizować zależność konsumenta od pewnych informacji i cech, aby zrozumieć, czy zachęcają one osobę do przejścia do kolejnego etapu przepływu.

Eksperymentowanie jest etapem, na którym za pomocą analizy danych lub wywiadów z klientami można zidentyfikować problemy z produktem. Hipotezy są opracowywane, a następnie testowane poprzez zmiany w przepływie produktów, aż do osiągnięcia pożądanych celów.

Duża rola danych w inteligentniejszych interakcjach i inteligentniejszych użytkownikach. Użytkownicy oszczędzają uwagę, czas i pieniądze dzięki spersonalizowanym i spersonalizowanym wiadomościom, które pozwalają im szybko i za odpowiednią cenę znaleźć odpowiednie narzędzia do zaspokojenia swoich potrzeb. Tworzenie tych wiadomości i produktów wymaga możliwości, które w łatwy sposób może zapewnić przetwarzanie dużych ilości danych. Może się to wiązać z następującymi rodzajami analiz:

1. Analiza środowiskowa użytkownika, w której zbierane są informacje o środowisku, w którym użytkownicy wchodzą w interakcję z produktem lub usługą.

2. Analiza profilu użytkownika, dzięki której zbierane są informacje o konsumentach i ich cechach charakterystycznych, takich jak płeć, wiek, upodobania i niechęci.

3. Analiza interakcji z użytkownikiem, w której gromadzone są dane o działaniach i zachowaniach użytkowników w trakcie interakcji z produktem podczas podróży klienta.

4. Modelowanie użytkowników, dzięki któremu dane są gromadzone i modelowane w celu przedstawienia zachowania segmentu lub kohorty użytkowników. 

Analizy i późniejsze korelacje są wykorzystywane do optymalizacji komunikatów dostarczanych użytkownikom zgodnie z ich otoczeniem, profilem i wzorcami zachowań, a także etapem podróży klienta.

Ponieważ użytkownicy otrzymują spersonalizowane wiadomości i informacje, które pozwalają im być inteligentniejszymi, pomagając im szybciej, taniej i z mniejszą uwagą realizować swoje zadania, ogólna wartość realizowana z produktu lub usługi wzrasta. Prowadzi to do większej produktywności dla użytkownika, większego i trwałego zaangażowania w produkt lub usługę, klienta, który czuje się mądrzejszy, a w efekcie - większą wartość dla Twojego przedsiębiorstwa.  

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz