Jak uniknąć pułapek, gdy strategizujesz swój prototyp?

image

Właśnie wtedy, gdy myślałeś, że Mercedes nie może już pakować więcej funkcji do swoich pojazdów, jego właściciel, Daimler, współpracował z firmą Garmin. Producent materiałów eksploatacyjnych ujawnił ostatnio plany dostarczania danych dotyczących stanu zdrowia za pośrednictwem aplikacji Mercedes Me, która umożliwia pojazdom monitorowanie parametrów zdrowotnych kierowców, takich jak tętno i poziom stresu, a następnie zajmowanie się nimi.

Więc jak to wygląda w działaniu? Jeśli kierowcy wykazują wysoki poziom stresu, pojazd może pokazać im mniej stresujące trasy na ekranie nawigacji. W przyszłości funkcje te mogą potencjalnie obejmować odtwarzanie kojącej muzyki z systemu inforozrywkowego lub zmianę zapachu samochodu lub oświetlenia otoczenia.

Te oferty w wartości nominalnej mogą wydawać się innowacyjne. Ale przyjrzyj się im bliżej i poczuj się jak sztuczka. Nośne narzędzia medyczne mają niesamowity potencjał czynienia dobra i rozwiązywania problemów, ale ten ruch Mercedesa wydaje się nie przystawać do tej misji. W świecie, w którym wiele rzeczy jest pięknych, ale nie ma znaczenia, firmy powinny zamiast tego zdecydować się na innowacje w sposób zamierzony.

Powiązani: Mieszanie opieki zdrowotnej z technologią zużywającą się

Zapomnij o "fajnym" czynniku, a zamiast tego skup się na rozwiązaniach.
Jak wiele inicjatyw, partnerstwo Garmin-Daimler próbuje rozwiązać coś, co nie stanowi problemu. Kilka osób może uznać produkt za interesujący, ale nigdy nie wygeneruje on wystarczającego rozmachu, aby osiągnąć masę krytyczną i awansować na rynku. Wcześni użytkownicy, którzy korzystają z tej technologii, są tak samo skłonni do jej wycofania, ponieważ nie ma czynnika kija, nie ma zaangażowania i nie ma użyteczności. Bez dobrego powodu, aby go używać raz za razem, produkt jest przeznaczony do końca na wyspie technologii Misfit.

Ta lekcja? Uważajcie na innowacje, które po prostu łączą w sobie samodzielną technologię. Zarówno zużywające się urządzenia, jak i inteligentne samochody są ekscytujące same w sobie, ale zwykłe zgniecenie ich razem nie musi prowadzić do meczu w niebie.

Wyobraźmy sobie, że zamiast wprowadzać technologię monitoringu do pojazdów Mercedes-Benz, Garmin umieszcza ją w karetkach pogotowia. Zamiast uspokajać kierowców w godzinach szczytu poprzez zastosowanie oświetlenia otoczenia i zapachu lawendy, technologia zdalnego monitoringu mogłaby informować służby medyczne o zmianach w stanie zdrowia pacjenta zanim karetka pogotowia podjedzie do drzwi izby przyjęć. Teraz byłaby to prawdziwa innowacja.

Powiązani: 4 Branże, w których zużycie materiałów eksploatacyjnych już się zmienia na zawsze

Znalezienie "prawdziwego" problemu
Zawężając pomysł i określając potrzeby rynku, musisz znaleźć sposób, aby Twój produkt lub usługa mogły rozwiązać prawdziwy problem. Musisz stworzyć coś odważnego, co będzie służyć konkretnemu celowi. Aby to zrobić, wykonaj poniższe kroki, aby przetestować i wypuścić na rynek udany produkt, który nie przełoży się na kolejną pustą sztuczkę:

1. Przetestuj swój pomysł, by ocenić jego potencjał.

Żaden produkt nie jest doskonały, a wszystkie produkty muszą być przetestowane. Zacznij od wybrania podgrupy z Twojej idealnej grupy docelowej, która wypróbuje Twój prototyp, a następnie rozbuduj go o kolejnych użytkowników pomocniczych, którzy mogliby znaleźć produkt na własną rękę. Zachęcamy również do korzystania z własnej sieci, ale nie tylko.

Testowanie może mieć ogromny wpływ na sukces. Twitter, na przykład, mądrze zdecydował się przetestować nowe funkcje z ograniczonym wyborem użytkowników, rozwijając aplikację "Twttr". Dzięki spostrzeżeniom uzyskanym z tego beta-testu, Twitter zapewnił, że prawie wszystkie ewentualne zmiany w jego aplikacji najprawdopodobniej wywołałyby pozytywne reakcje.

2. Tworzenie, odtwarzanie, powtarzanie.
Dokonaj zmian w celu logicznego ustawienia produktu lub usługi. Pierwsza iteracja rzadko będzie ostatnią, a możliwe, że nie będzie wyglądać tak, jak gotowy produkt. Kopać głęboko i rozmawiać z jak największą liczbą osób, aby zebrać jak najwięcej opinii, jak to możliwe. Niezależnie od tego, czy są to opinie od mentorów, projektantów czy klientów, słuchanie innych może zainspirować Twój moment "aha" i doprowadzić do stworzenia najlepszej, najbardziej znaczącej wersji Twojego produktu.

Przyjęcie modelu szybkiego prototypowania w celu przetestowania ramek drucianych i założeń projektowych na wczesnym etapie, zanim kodowanie będzie długo trwało. Nielsen zaleca przetestowanie co najmniej 20 użytkowników w celu wygenerowania statystycznie istotnych wyników, przy czym liczba ta może być jeszcze większa, jeśli różnice między wersjami będą niewielkie.

Doskonałym przykładem firmy stosującej takie podejście jest New Age Meats. Pozwoliło to garstce potencjalnych inwestorów i dziennikarzom na spróbowanie jej prototypu kiełbasy wieprzowej z komórek zwierzęcych. Ponieważ jedną z największych przeszkód dla tej firmy jest uzyskanie doskonałej tekstury, niezbędne jest wczesne uzyskanie informacji zwrotnej i odpowiednie dostosowanie się do niej.

3. Niech analiza poprowadzi twój końcowy prototyp.
Poświęć czas na zrozumienie, jak długo przeciętny użytkownik potrzebuje wykonać zadanie lub dlaczego jest sfrustrowany podczas korzystania z Twojego produktu. Zadawaj pytania, aby zrozumieć ich zachowania, i podziel się swoimi spostrzeżeniami z zainteresowanymi stronami w celu stworzenia kompletnej mapy drogowej produktu.

W ostatecznym rozrachunku, w miarę postępów i sukcesów, należy dążyć do większych osiągnięć ze świadomością, że mogą one przynieść większe porażki. Na przykład, SpaceX nadal dąży do większych osiągnięć, co oczywiście prowadzi do większych - i bardziej nagłośnionych - niepowodzeń. Po ukazaniu się filmu wideo z eksplozji kapsuły Dragon SpaceX, firma potwierdziła, że statek kosmiczny został zniszczony podczas testów.

Ale, jak Jeff Bezos wyjaśnił akcjonariuszom: "Jeśli rozmiar twoich niepowodzeń nie rośnie, nie będziesz wymyślał rozmiaru, który może faktycznie przesunąć igłę".

Powiązani: Startupy skaczące do bramki z kranu na kran Branży Opieki Zdrowotnej

Obiecująca technologia pojawia się wszędzie, gdzie tylko spojrzysz, co oznacza, że łatwiej niż kiedykolwiek jest połączyć niesamowite nowe technologie i mieć nadzieję na najlepsze. Ale to nie jest sposób na stworzenie atrakcyjnego produktu. Zamiast tego należy stworzyć coś prawdziwego i celowego, co rozwiąże prawdziwy problem, a następnie obserwować, jak zmienia się on w kolejną wielką rzecz.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz