Wprowadzanie odpowiedniej treści do Twoich projektów

image

Wiele ważnych czynników wpływa na projektowanie oprogramowania. Cele biznesowe, cele użytkownika, kontekst użytkownika, uwarunkowania kulturowe, paradygmaty platformy, wymagania dotyczące marki, urządzenia ... lista ta jest ciągła. Podczas gdy głównym celem wszelkich działań związanych z projektowaniem oprogramowania powinny być dane lub inne treści, które są wyświetlane, ten kluczowy element jest często podawany w skrócie. Jest to niefortunne i krótkowzroczne. Biorąc pod uwagę to, jak duże znaczenie będzie miała twoja zawartość, powinna ona być w pierwszej kolejności brana pod uwagę w procesie projektowania.

Powszechną praktyką jest przedstawianie danych i treści jako "Lorem ipsum", powtarzanie danych, lub po prostu używanie danych "najlepszego scenariusza". W rzeczywistości to nie jest to, co będzie doświadczane w produkcie końcowym. Dane, z którymi musisz pracować, mogą drastycznie wpłynąć na ostateczny projekt, a projekt będzie miał wpływ na rodzaj, format i prezentację danych.

Wtłaczanie prawdziwej treści do Twoich projektów
Bez względu na to, czy używasz Sketch'a, Photoshop'a czy innego narzędzia do projektowania, warto poświęcić swój czas na badanie sposobów wprowadzania rzeczywistych danych lub treści do swoich statycznych projektów. Z jednej strony, może to oznaczać po prostu zrozumienie, czym mogą być te dane i zebranie przykładowej zawartości, która jest do nich mapowana. Z drugiej strony, wybrane przez Ciebie narzędzie może obsługiwać różne wtyczki lub mieć wbudowane funkcje, które pozwolą Ci wkomponować próbki lub aktualne dane do Twoich projektów.

W Tack Mobile używamy różnych narzędzi do tworzenia projektów statycznych i zawsze szukamy nowych metod, które mogą być korzystne dla naszego procesu. Jeśli chodzi o pracę z danymi i treścią, Sketch ma kilka dobrych opcji:

  • Generator Użytkowników Losowych dla Sketcha: Wprowadza losowe dane użytkownika do twojego projektu.
  • Generator treści dla szkicu: Pozwala na szybkie tworzenie fikcyjnych danych, takich jak awatary, nazwy, dane geo lokalizacji i inne.
  • Data Parser for Sketch: Użyj JSON aby wypełnić listę predefiniowanych warstw.
  • Generator danych finansowych dla Sketch: Generuj dane finansowe dla tabel danych.
  • Populator danych szkicu: Przydatne nowe narzędzie do eliminacji Lorem Ipsum.
  • Qwikly: Nowy plugin do Sketch'a, który synchronizuje się z twoim projektem.

Krótko mówiąc, zawsze jest możliwe ręczne wprowadzenie treści, które Ty i Twój zespół zdecydowaliście, że najlepiej reprezentują to, czego można oczekiwać w środowisku produkcyjnym.

Dane, z którymi musisz pracować, mogą drastycznie wpłynąć na ostateczny projekt.
tweetuj to

Chociaż te wtyczki są użyteczne, łatwo sobie wyobrazić, jak można by je dalej rozwijać. Często zdarza się, że tworzymy wiele wariantów tego samego ekranu i zmieniamy zawartość, aby zobaczyć, jak trzyma się projekt. Albo możemy projektować dla wielu języków i korzystać z podobnego procesu. Byłoby wspaniale zautomatyzować tego typu poszukiwania.

Praca z ekranami statycznymi może wiele pomóc w realizacji pomysłów. Następnym krokiem do wypełnienia niektórych luk jest prototypowanie. Istnieje wiele metod i narzędzi do montażu prototypów, które spełniają różne cele. Niektóre z nich naprawdę ułatwiają pracę ze źródłami danych.

Prototypowanie Oznacza, że dane, zbyt
Wraz z przejściem do fazy prototypowania, może być więcej możliwości pracy z danymi i treściami na żywo lub próbkami, szczególnie podczas pracy w kodzie. Dane te mogą również napędzać tworzenie elementów w Twoim prototypie, co może zaoszczędzić sporo czasu od nadmiarowego tworzenia każdego elementu z osobna. Często używamy Framer.js do prototypowania, ale te źródła mogą mieć również zastosowanie do innych podejść.

Dane lokalne

Jednym ze sposobów na pracę z danymi jest odwołanie się do nich lokalnie. Może to być osobny plik skonstruowany ręcznie, wyeksportowany zestaw z innego źródła lub osadzony bezpośrednio w plikach roboczych. Pracując z danymi lokalnymi, łatwo jest przejść przez szybkie cykle modyfikacji i zobaczyć jak to wpływa na projekt.

Istniejące usługi w zakresie danych
Jeśli masz na myśli konkretny zestaw danych, z którymi chcesz pracować, chcesz poznać niektóre usługi dotyczące danych, które są już dostępne. Na przykład, Dribbble, Random User, Instagram i wiele innych produktów oferuje sposoby dostępu do swoich danych. Możesz nawet przeglądać Repozytorium API ProgrammableWeb, aby sprawdzić, czy jest tam coś, czego możesz użyć.

Google Sheets
Praca z arkuszami kalkulacyjnymi to coś, co wiele osób zna. Dzięki Google Sheets możesz udostępnić innym osobom tabelę danych, nad którymi pracujesz. W miarę jak inni dokonują zmian, będziesz mógł zobaczyć, jak te zmiany wpływają na Twój projekt. Możesz również uzyskać dostęp i pracować z oddzielnymi arkuszami w ramach Google Sheet. Zapoznaj się z tym artykułem, aby dowiedzieć się, jak można używać arkuszy Google Sheets do prototypowania.

Kimono

Po co tworzyć model dla swoich danych, skoro mogą one już istnieć? Kimono ułatwia tworzenie API z poziomu strony internetowej. Na przykład, jeśli chcesz przedstawić serię artykułów w swoim projekcie, możesz znaleźć inną stronę, która ma reprezentację tego typu danych i wprowadzić ją do Kimono.

Można również używać Kimono do pobierania danych z własnych usług, które już istnieją, bez konieczności zajmowania się kosztami bezpośredniego połączenia.

Parse
Przenieś swoje prototypy na inny poziom poprzez umożliwienie odczytu i zapisu danych. Parse jest platformą mobilną, która m.in. wspiera możliwość tworzenia magazynu danych. Możesz mieć prototyp, który przynosi listę rekordów danych, ale także dodaje możliwość tworzenia nowych.

Jest już kilka świetnych artykułów, które opowiadają o tym, jak używać Parse'a. Sprawdź, jak używać Parse'a do zasilania swoich prototypów Framera i daj prototypom Framera lepszą pamięć do chodzenia krok po kroku.

Firebase
Niedawno przejęta przez Google Firebase jest w zasadzie bardzo wydajnym rozwiązaniem do synchronizacji danych w czasie rzeczywistym. Wykorzystuje ona strategię bez schematów w stylu NoSQL, która może dać prototypowiczom dokładnie to, czego potrzebują, aby udowodnić swój pomysł.

Pamiętaj o Firebase, gdy projekt tworzenia prototypu osiągnie fazę, w której może być zaangażowanych wielu użytkowników jednocześnie, lub gdy myślisz o strukturze danych, ale jeszcze nie wylądowałeś. Co więcej, dzięki skali Google Firebase może rozwijać się wraz z Twoim produktem znacznie wykraczając poza fazę prototypowania.

Usługi produkcyjne

Możesz spróbować pracować bezpośrednio z usługami produkcyjnymi wykorzystywanymi w Twoim projekcie. Może to również pomóc zapewnić, że zespoły pracują na tych samych danych, więc nie ma żadnych niespodzianek. W zależności od celów, może to być przydatne przy projektowaniu lub utrudniać wszelkie poszukiwania nowych pomysłów.

Trzymaj zawartość w pamięci
W przyszłości, kiedy będziesz projektować swój kolejny świetny interfejs, pomyśl o tym, jak dane i treść odgrywają rolę. Czy masz wystarczająco dużo miejsca, aby wyświetlić to, co chcesz? Co ma pierwszeństwo? Jak poradzisz sobie z powolnym połączeniem danych? Jak wygląda interfejs przed załadowaniem danych? Na wiele z tych pytań można odpowiedzieć tym bardziej, im bardziej starasz się wprowadzać dane do swoich projektów.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz