Idealny produkt jest mitem. Oto jak skalować prawie doskonały produkt.

image

 

Wielu przedsiębiorców marzy o stworzeniu idealnego produktu, a następnie skalowaniu tego produktu, aby uzyskać miliardy dolarów sprzedaży. W pierwszym odcinku "Masters of Scale" prezes Airbnb, Brian Chesky, mówi publiczności: "Naprawdę są dwa etapy powstawania produktu dla startupów. Pierwszym z nich jest zaprojektowanie doskonałego doświadczenia, a następnie skalowanie tego doświadczenia."

Jednak idealny, dla mnie, jest procesem.

Kiedy projektowałem ChattyPeople, moją platformę do budowania chatbotów, zdałem sobie z tego sprawę: Żaden produkt nie przetrwa spotkania z klientem. Kiedy budujesz produkt, możesz pomyśleć, że masz idealny produkt. Ludzie wokół ciebie mogą nawet powiedzieć ci, że jest idealny. Ale dopóki go nie zbudujesz i nie wypuścisz, nie będziesz miał prawdziwych danych o tym, jak klienci go używają.

W rzeczywistości, klienci mogą używać go inaczej niż myśleli, że będą, lub mogą prosić o funkcje, których nie przewidziałeś. Doświadczenie "doskonały" opiera się na posiadaniu całkowicie niedoskonałego produktu.

Produkt, który wypuszczasz, nigdy nie jest produktem ostatecznym. Jest to prawie doskonały produkt, który wywrze największy wpływ i, miejmy nadzieję, doprowadzi do doskonałych wrażeń.

Co więcej, jeśli wchodzisz w przestrzeń, która jest obecnie gorąca i doskonała na zakłócenia, zbyt długie opóźnienie podczas "doskonalenia" swojego produktu lub doświadczenia sprawi, że będzie za późno na jazdę na fali popularności. 


Mając to wszystko na uwadze, kluczowe znaczenie ma skalowanie produktu, gdy jest on jak najbardziej zbliżony do ideału. Skalowanie jest łatwe do pomyłki. Wiele startupów składa się w pierwszych latach, ponieważ starają się skalować zbyt daleko, zbyt szybko.

Oto sześć wskazówek z mojego doświadczenia w skalowaniu ChattyPeople, które pomogą ci w pełni wykorzystać twoje doświadczenie.

1. Klienci znajdą wiele błędów.
Możesz myśleć, że Twój produkt jest idealny, ale klienci znajdą w nim wiele rzeczy, które nigdy nie zostały uznane za problemy. Bez względu na to, czy chodzi o kompatybilność z przeglądarką, czy o błąd w kodowaniu, klienci znajdą błędy, o których prawdopodobnie nie pomyślałeś. Ponadto, wielu klientów nie będzie zgłaszać błędów, więc może to być tylko wtedy, gdy masz mnóstwo klientów, że błędy zaczynają być zgłaszane.

2. Klienci będą potrzebować rzeczy, których nie przewidziałeś.

W miarę jak klienci będą korzystać z Twojego produktu, stanie się jasne, że niektóre podstawowe przypadki użycia wymagają dodatkowych funkcji produktu, które są wymaganiami, a nie ładne dla klienta.

3. Upewnij się, że monitorujesz integracje osób trzecich podczas skalowania.
Z ChattyPeople, rozwijaliśmy się szybko i nagle musieliśmy zmodernizować serwery, aby poradzić sobie z zapotrzebowaniem, a pewnego dnia nasza poczta przestała działać, ponieważ musieliśmy zmodernizować nasze usługi poczty elektronicznej do następnego poziomu. Bądź przygotowany do konsekwentnego zarządzania i skalowania integracji z innymi firmami.

4. Śledź, co robią twoi użytkownicy - nie to, co mówią, że robią.
Istnieją wspaniałe usługi umożliwiające śledzenie tego, co robią twoi użytkownicy. Podoba mi się przepływ myszą, który pozwala Ci rejestrować to, co robią Twoi użytkownicy na Twojej stronie, dzięki czemu możesz optymalizować ich postępy i dostrzegać rzeczy, z którymi mają problemy.

Użytkownicy dadzą Ci tylko tyle informacji zwrotnych, a wielu użytkowników nie da Ci żadnej informacji zwrotnej, ponieważ po prostu przestaną korzystać z Twojego serwisu.

5. Musisz również skalować obsługę klienta.

Im więcej masz klientów, tym więcej pozycji wsparcia technicznego będziesz miał. W miarę jak zaczynasz obsługiwać wielu klientów, samo śledzenie liczby problemów i zarządzanie tym procesem zajmuje coraz więcej czasu i zarządzania.

Nie należy również zapominać, że to klienci, którzy proszą o wsparcie, są tymi, którzy korzystają z usługi. Poświęciłeś dużo czasu i pieniędzy na pozyskanie użytkowników, a oferując bezpłatną wersję próbną, wielu po prostu się zapisuje i nic nie robi. Użytkownicy, którzy się angażują, są wartościowi i warci dobrej obsługi.

6. Pojawią się nowe przypadki użycia produktu, które będziesz chciał wspierać.
W miarę jak klienci poznają Twój produkt, zobaczysz, że używają go w sposób, którego się nie spodziewałeś. Jest to okazja, aby zastanowić się nad sposobami ulepszenia Twojego oprogramowania, aby pomóc im zrobić ten przypadek użycia w lepszy sposób niż oryginalna konstrukcja.

W miarę doskonalenia przypadków użycia, ostatecznie doskonalisz swój produkt, aby był najlepszy, jaki może być.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz