Jak badania UX mogą poprawić jakość opieki, którą otrzymujemy od lekarzy

image

The Affordable Care Act  przyniosła wytyczne i regulacje, których lekarze powinni przestrzegać, aby pomóc swoim pacjentom zaoszczędzić pieniądze na kosztach leczenia. Pozwoliła ona również lekarzom, zwłaszcza lekarzom podstawowej opieki zdrowotnej, na otrzymywanie zachęt finansowych, jeśli złożą oni dokumentację, że zapewniają swoim pacjentom opiekę wysokiej jakości. Jednym z wymogów tych programów motywacyjnych jest konieczność posiadania i korzystania przez lekarza z elektronicznej karty zdrowia (EHR) w celu udokumentowania zdrowia swoich pacjentów i ich wizyt.

EHR może być oprogramowaniem stacjonarnym lub internetowym, w którym lekarz prowadzi dokumentację medyczną swoich pacjentów. Większość EHR, nawet te, które są "bezpłatne", mają następujące cechy: dokumenty (praca w laboratorium/krwi, USG, zdjęcia rentgenowskie, skierowania, itp., które można skanować), harmonogram, dokumentacja medyczna pacjenta i kontakty (zazwyczaj lekarze, do których można skierować pacjentów). Inne funkcje obejmują również portal pacjenta, na którym pacjenci mogą wysyłać wiadomości do lekarza i uzyskać dostęp do jego dokumentacji medycznej, a także elektroniczny faks, na którym lekarze mogą bezpiecznie udostępniać dokumentację pacjenta za pośrednictwem swoich EHR.

Pracując w organizacji odpowiedzialnej za opiekę i pomagając lekarzom w dokumentacji programów motywacyjnych, musiałam nauczyć się korzystać z trzech bardzo różnych EHR. Nauczyłem się, jak korzystać z tych EHR głównie za pośrednictwem Google i prób i błędów, ponieważ lekarze i ich personel nie wiedział, jak korzystać z niektórych dostępnych funkcji. Niektórzy z tych lekarzy nie byli tak zaawansowani technicznie i nadal uczyli się, jak korzystać z EHR, podczas gdy inni używali tylko funkcji, które uważali za najbardziej przydatne. Prawie wszyscy lekarze, z którymi pracowałem, uznali, że korzystanie z EHR jest mylące i nie jest najbardziej przyjazne dla użytkownika, zwłaszcza ci, którzy byli nieco starsi.

Dlaczego więc projektanci EHR nie zaprojektowali EHR dla lekarzy, ich użytkowników?

Krótka odpowiedź na to pytanie jest taka, że technicznie tak. Zaprojektowali oni EHR w taki sposób, aby obejmowały one wszystkie funkcje, które lekarze musieliby spełniać w ramach programów motywacyjnych. Lekarze, którzy wcześniej nie byli poddani programom motywacyjnym i ich wymaganiom, nie uznaliby wszystkich funkcji za użyteczne, ani nie zrozumieliby znaczenia tych funkcji. Długie tutoriale wyjaśniające jak korzystać z tych funkcji również zabierałyby czas na widzenie pacjentów.

Aby stworzyć EHR przyjazną dla wszystkich lekarzy, zespół projektowy EHR przeprowadza wywiady z lekarzami z różnych środowisk (specjalizujących się, geograficznych, etnicznych, w różnym wieku i z różnymi latami praktyki, by wymienić tylko kilka z nich) i pyta ich szczegółowo, w jaki sposób wykorzystują swoje EHR. Zespoły projektowe powinny w szczególności określić cechy, które zdaniem lekarzy są najbardziej użyteczne i łatwe w użyciu, a także te, które są dla nich najmniej użyteczne i trudne w użyciu oraz dlaczego. Zrozumienie tego, co było łatwe w użyciu, pomoże projektantom dowiedzieć się, jak poprawić inne cechy, które były trudniejsze w użyciu. Jeśli to możliwe, powinni oni przeprowadzić badanie kontekstowe, usiąść i obserwować, jak lekarze i ich personel stosują EHR.

Przeprojektowanie EHR na takie, które dla większości, jeśli nie dla wszystkich lekarzy są łatwe w użyciu, pomoże lekarzom zapewnić lepszą opiekę nad swoimi pacjentami poprzez prowadzenie szczegółowej dokumentacji dokumentacji ich pacjentów.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz