3 największe blokady w rozwoju produktu

image

Nie ma żadnej mapy drogowej, jeśli chodzi o przedsiębiorczość. Każdy założyciel ma inną ścieżkę dojścia z punktu A do B i unikalne doświadczenie, aby się z nią zmierzyć.

Mimo to, jako konsultant ds. rozwoju produktu (i były przedsiębiorca), w dalszym ciągu obserwuję startupy, które ciągle napotykają na ten sam zestaw blokad drogowych. Założyciele często bardziej troszczą się o takie rzeczy jak perfekcja niż wykonanie, co nie tylko wydłuża czas wprowadzenia na rynek, ale może mieć również inne skutki uboczne, takie jak słabe dopasowanie produktu do rynku.  

Oto trzy największe bolące miejsca i moje rady, jak je obejść:

1. Wiedząc, kiedy przestać dodawać funkcje. Podczas procesu tworzenia i tworzenia prototypu, dodane funkcje pojawią się u Ciebie lub ludzie będą je sugerować. Wiedza, jak i kiedy powiedzieć "nie" jest niezbędna. (Nie nazywa się tego produktem minimalnie rentownym na nic).

Istnieje wiele sytuacji, w których przy wprowadzaniu produktu na rynek konieczne będzie zastosowanie wielu różnych rozmiarów lub kolorów, ale najważniejsze jest, aby zdać sobie sprawę z tego, że każda złożoność dodana do produktu pod względem funkcji i wariantów wydłuży czas opracowania. 

Testowanie, testowanie: Czy istnieje rynek dla mojego produktu?

Poza tym, jeśli produkt nie nadaje się do sprzedaży bez tych dodatkowych funkcji, to jest to czerwona flaga: Możesz jeszcze nie do końca zrozumieć, co sprawi, że produkt będzie wspaniały. Wróć do deski kreślarskiej. Pochylam się w kierunku wprowadzenia na rynek prostego produktu i wyciągnięcia wniosków z jego sukcesu i opinii wstępnych użytkowników, co musi być bardziej złożone. 

 Postaraj się postawić na nogi swoich konsumentów i dowiedzieć się - albo przez własną intuicję, albo przez pytanie - czego naprawdę chcą i co kupią. (Notatka o badaniach użytkowników: Jeśli dasz ludziom wybór kolorów, ktoś wybierze jeden z nich. Wykorzystaj swoją wizję produktu do ograniczenia testowanych koncepcji i wariantów - i do filtrowania wyników).

 Nie rozszerzajcie oferty, bo myślicie, że musicie. Poszerzaj ją tylko dlatego, że jest krytyczna. Nie musisz spełniać wymagań każdego użytkownika od samego początku. Najlepszym kursem dla startupów jest uruchomienie, a następnie rozwinięcie i powiększenie oferty.

2. Znalezienie właściwej równowagi pomiędzy nauką przed i po wprowadzeniu produktu na rynek. Czy przybijanie produktu jest czymś, co myślisz, że możesz zrobić wewnętrznie, czy też potrzebujesz sił rynku, które pomogą Ci to zrozumieć? I czy wprowadzenie na rynek niedoskonałego produktu może spowodować nieodwracalne szkody dla Twojej firmy? Oprogramowanie i strony internetowe są cały czas wprowadzane na rynek jako produkty w toku, ale znacznie trudniej jest wprowadzać poprawki do produktów fizycznych.

Zawsze istnieje luka pomiędzy tym, co można osiągnąć w laboratorium z wewnętrznymi testami, a tym, co dzieje się w rzeczywistym świecie.  Gdy produkt znajdzie się już w rękach konsumentów, będzie on używany i nadużywany bardziej rygorystycznie, niż można by oczekiwać.  Często jest to druga lub trzecia wersja produktu, który naprawdę robi to dobrze. Istnieje wiele fizycznych produktów, które zostały ulepszone po wprowadzeniu na rynek.

 Pracuj nad opracowaniem i uruchomieniem pierwszej wersji swojego produktu, ale także ustal strategię, jak możesz go iterować i ulepszać. 

 Najważniejszą rzeczą jest ustalenie procesu, dzięki któremu można uzyskać informację zwrotną na temat tego, co działa, a co nie. Można to zrobić w trakcie rozwoju poprzez badania użytkowników lub po uruchomieniu poprzez kontakt z klientami.

3. Uporządkowanie sprawy. Klasyczną rzeczą, którą słyszysz od startupów o produkcji, jest nieco niejasny plan, aby ich produkty były wytwarzane za granicą. Ma to reputację najlepszego taniego rozwiązania, ale wymaga ogromnej pracy i czasu z Twojej strony, aby odzyskać właściwy produkt. Bez względu na to, gdzie się coś robi, trzeba zbudować silne relacje z partnerami produkcyjnymi i być niezwykle skoncentrowanym na jakości - dwie rzeczy, które są trudniejsze do zrobienia na dużą odległość.

 

Sprawdzanie rzeczywistości: Sprawy stały się bardziej wyrafinowane w ciągu ostatnich pięciu do dziesięciu lat, szczególnie w Chinach. I choć istnieje nowa rasa producentów z branży offshore, którzy albo mają biura krajowe, albo zaawansowane biura offshore i są dobrzy w pracy nad zagadnieniami projektowania i rozwoju, wciąż potrzeba dużo pracy, czasu i zawisania na laurach, aby otrzymać dostawę wysokiej jakości produktów. (Jeśli potrzebujesz więcej informacji, oto wspaniały artykuł na temat tego, jak sprawić, by produkcja offshore działała).

 Podaj to, co uważasz za zbyt wiele próbek, prototypów, rysunków i dokumentacji o krytycznych tolerancjach i wymaganej jakości. Ten ostatni element jest kluczowy. Ostatecznie producenci nie poświęcają zbyt wiele czasu na zrozumienie, w jaki sposób produkty są wykorzystywane. Nie wystarczy wiedzieć, że coś ma zawiasy i zatrzaski. Muszą wiedzieć, jak osiągnąć odpowiednie tolerancje, aby zawiasy i zatrzaski czuły się tak samo za każdym razem, gdy użytkownik je otwiera i zamyka. 

Za każdym razem należy dostarczyć producentowi test funkcjonalny, aby upewnić się, że działa on prawidłowo.

 Zaprojektuj go i sprecyzuj, żeby zawsze działał. Podaj również metryki, aby upewnić się, że każdy ma wspólny język do zrozumienia, jak to ma się czuć i funkcjonować. Zwiększasz swoje szanse na sukces, opracowując te testy funkcjonalne do wykonania przez producenta i dostarczając jasno określone, dobrze zdefiniowane kryteria akceptacji. 

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz