3 Wskazówki dotyczące wytwarzania produktów, które są trwałe przez cały okres użytkowania

image

Tym razem w zeszłym roku, mały serwis internetowy Buy Me uruchomił raz rozwiązanie, które wypełniło niezaspokojoną wcześniej potrzebę zakupową: Dała ona ludziom łatwy sposób na szukanie produktów, które są zbudowane na trwałość. Strona przyciągnęła ponad 400.000 odwiedzających w mniej niż dwa miesiące po jej uruchomieniu, i został powszechnie uznany za pomoc ludziom w zakupie produktów, które będą korzystać z nich przez dziesięciolecia.

Ostatnie pojawienie się takich stron jak Buy Me Once, Buy This Once i innych podobnych sygnalizuje znaczące możliwości rynkowe dla przedsiębiorców. Badając te strony, mogą oni zidentyfikować kategorie konsumentów wypełnione produktami, które wkrótce zostaną usunięte, i wprowadzić alternatywy, które będą trwały przez całe życie.

Osoby te powinny jednak wiedzieć, że przed nimi jeszcze długa droga; wprowadzenie produktu na rynek jest o wiele trudniejsze niż samo wymyślenie właściwego projektu produktu. 

Osobiście dowiedziałem się o trudnym do zbudowania trwałym produkcie dziesięć lat temu, po założeniu firmy zajmującej się sprzedażą parasoli, którą zaprojektowałem, a która została zbudowana do wytrzymania. Rozwijając to przedsięwzięcie w kierunku globalnego biznesu, doceniłem następujące lekcje podczas tworzenia produktów, które będą trwałe:

Wdrożenie programu kontroli jakości na początku produkcji, a nie na końcu. 
Parasole to zaskakująco skomplikowane mechanizmy - może on przejąć ponad 200 części, aby stworzyć jedną złożoną jednostkę. Podczas jednej z naszych pierwszych serii produkcyjnych nauczyliśmy się, że po złożeniu masowym niewiele można zrobić, aby naprawić wadliwy nit lub brakującą sprężynę. W takim przypadku rozpoczęcie produkcji od zera jest często jedyną realną opcją, ponieważ demontaż produktu może naruszyć jego integralność konstrukcyjną.

Tego typu koszmarów można uniknąć, jeśli współpracując z producentem, ustalisz kilka punktów kontroli jakości na początku procesu, jak tylko części i materiały dotrą do Ciebie. Wczesne wykrycie jest kluczem do udanej produkcji, zwłaszcza gdy masz do czynienia z produktami wysokiej jakości, które mają wiele komponentów.

Każda pojedyncza część może przyćmić sukces produktu, o czym zaświadczą właściciele nieszczęśliwego Samsunga Note 7.

Jeśli Twoi przedstawiciele handlowi powiedzą Ci, że mogą przeprowadzać kontrolę jakości tylko po zakończeniu produkcji, zapytaj, czy możesz samodzielnie wdrożyć przedprodukcyjny proces kontroli jakości. Jeśli producent, z którym pracujesz, nie zgadza się na to, znajdź inny, który to zrobi.

Unikaj nieuniknionej inercji do kompromisu.
Zwłaszcza w Azji, gdzie producenci często współpracują z klientami, których celem jest osiągnięcie najniższej ceny, najlepsze fabryki szukają sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy i zwiększenie wydajności Twojej firmy. Przez lata spotykałem się jednak z sytuacjami, w których producenci zmieniali dostawców materiałów, nie mówiąc mi o tym, lub składali wnioski o pominięcie pewnej estetyki produktu w celu usprawnienia produkcji.

Te kompromisy mogą wydawać się niewielkie, ale łącznie będą miały znaczący wpływ na ostateczny wynik.

Przy wytwarzaniu produktu, który trwa, jednym z wielu krytycznych obszarów, w którym nie można się obejść, jest jakość materiału. Powlekane tworzywa sztuczne mogą być tańsze w obróbce, a syntetyczna skóra może wyglądać jak prawdziwy przedmiot, ale nie wytrzyma. Patrząc na firmy takie jak Gibson czy Calphalon, które zbudowały bardzo udany biznes, sprzedając produkty z gwarancją trwałości, można zauważyć, że nigdy nie idą na kompromis pod względem jakości materiału.

Oprócz stosowania najwyższej jakości materiałów, zawsze szukaj sposobów na poprawę sposobu montażu produktu, nie rezygnując z ważnych i często drobnych wskazówek projektowych, które czynią go wyjątkowym. Przyglądając się procesowi produkcji Rolex widać, że firma zainwestowała we własny zespół badawczo-rozwojowy, aby skupić się szczególnie na wprowadzaniu ulepszeń w tej dziedzinie.

Choć startupy mogą nie być w stanie pozwolić sobie na zatrudnienie dedykowanego personelu w celu usprawnienia procesów produkcyjnych, działania Rolexu wyraźnie pokazują, że nawet najbardziej udane firmy na świecie nie spoczywają na laurach, jeśli chodzi o produkcję.

Wybierz najlepszego producenta, a następnie, niezależnie od lokalizacji geograficznej tej firmy. Aby zbudować produkt, który przetrwa całe życie, upewnij się, że wszystko jest na najwyższym progu jakości. Poza użyciem autentycznych i trwałych materiałów, wybierz fabrykę w najlepszej lokalizacji geograficznej do produkcji produktu, czy to w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Włoszech, Niemczech czy innym kraju. 

Kiedy szukaliśmy producentów do produkcji naszej pierwszej linii składanych parasoli, dowiedziałem się, że w Chinach istnieje ścisły związek pomiędzy dostawcami i zakładami montażowymi w kilku małych prowincjach, który sprawia, że produkcja jest niezwykle wydajna. Jednak kiedy zaczęliśmy produkować linię tradycyjnych parasoli z drewna, zdecydowaliśmy się na sprowadzenie drewna z Włoch i zmontowanie ich w Wielkiej Brytanii.

Scentralizowanie całej naszej produkcji w jednym regionie mogło mieć bardziej ekonomiczny sens, ale dla każdego modelu wybraliśmy zakłady produkcyjne, które ostatecznie dostarczą produkty najwyższej jakości.

Nie unikaj kosztów związanych z korzystaniem z usług najlepszego producenta, nawet jeśli oznacza to konieczność pobierania za produkt nieco większych opłat, niż się początkowo spodziewałeś. Ludzie, którzy kupią Twój produkt, zrobią to, ponieważ woleliby kupić jeden przedmiot, który trwa dłużej niż niekończący się strumień tańszych zamienników.

Przez lata widzieliśmy firmy w różnych kategoriach produktów konsumenckich, od odzieży Patagonia po naczynia kuchenne All-Clad, które z powodzeniem wprowadzały swoje produkty na rynek, koncentrując się na trwałości, a nie na cenie.

Oferować bezwarunkową dożywotnią gwarancję.
Mimo wszelkich starań, aby stworzyć trwały produkt, nadal będziesz miał okazjonalną wadę. Dodanie bezwarunkowej gwarancji żywotności, która przedłuża niezawodność produktu poza jego normalny okres trwałości, pokazuje klientom, jak bardzo stoisz za jego trwałością.

Le Creuset i Briggs & Riley są wspaniałymi przykładami udanych marek, które oferują bezwarunkową dożywotnią gwarancję, co zasadniczo gwarantuje, że klienci będą mieli duże doświadczenie w użytkowaniu swoich produktów przez dziesięciolecia. Rozumieją oni domniemaną umowę: Jeśli klienci zapłacą właściwą cenę, dostaną coś, co przetrwa próbę czasu.

Rozumiem, że szczególnie dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność, podjęcie kroku w kierunku zaoferowania tego typu gwarancji nie jest łatwe. W 2005 roku nasz zespół zawahał się przed zaoferowaniem bezwarunkowej dożywotniej gwarancji; początkowo obawialiśmy się, że ludzie mogą spróbować skorzystać z tej oferty.

Szybko jednak zauważyliśmy, że prośba o naprawę lub wymianę jest również doskonałą okazją do ponownego zaangażowania się i zrobienia wrażenia na naszych klientach. Z czasem nasza gwarancja stała się naszym najcenniejszym narzędziem marketingu słowem-of-mouth.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz